12 lutego 2018

Obok tych SuperFoods nie możesz przejść obojętnie!

Poznaj właściwości soku z brzozy.

Olej kokosowy, nasiona chia i co jeszcze?

Superżywność to produkty spożywcze, których wartość odżywcza sprawia, że są bardzo interesujące z punktu widzenia zdrowia. W swoim składzie zawierają silnie skoncentrowane przeciwutleniacze, zdrowe tłuszcze, witaminy i składniki odżywcze.

MATCHA

To zielona, sproszkowana zielona herbata. Jest najzdrowszą opcją wśród zielonych herbat. Bogata w przeciwutleniacze, w szczególności polifenole, które chronią przed chorobami serca, nowotworami i przedwczesnym starzeniem się. Przyśpiesza metabolizm, pomaga regulować poziom cukru we krwi i obniżać ciśnienie krwi.

OLEJ KOKOSOWY

Choć demonizowany ze względu na wysoką zawartość tłuszczów nasyconych jest sojusznikiem jako uzupełnienie diety odchudzającej. Prawdą jest, że w 90% składa się z nasyconych kwasów tłuszczowych, ale są to przede wszystkim trójglicerydy o średniej długości łańcucha. Według najnowszych badań spożywanie trójglicerydów o średniej długości łańcucha w ilości 15-30g na dobę może przyspieszyć metabolizm. Ma również działanie nasycające, zmniejszające apetyt i wzmacniające układ odpornościowy przez eliminowanie wirusów, bakterii i grzybów.

SOK Z BRZOZY

Ten superdrink to esencja uzyskana z liści, łodyg i pni drzew brzozy. Jest pełen składników odżywczych, witaminy C i elektrolitów takich jak sole mineralne, magnez, wapń i potas, które w szybkim tempie i skutecznie nawadniają organizm. Sok z brzozy pomaga rozjaśnić skórę, odtruwa wątrobę, zmniejsza stany zapalne i wzmacnia funkcjonowanie układu odpornościowego.


fot. iStock.com

KURKUMA

Ma intensywny żółty kolor, używana jest od wieków w tradycyjnej chińskiej medycynie do leczenia depresji i smutku. Stosowanie kurkumy powoduje wzrost produkcji serotoniny a tym samym stymuluje układ nerwowy do leczenia depresji emocjonalnej i sezonowej. Kurkuma obniża poziom stresu i poprawia nastrój. Dodawanie kurkumy do potraw pomaga zwalczyć bóle głowy, usprawnia działanie układu trawiennego i zapobiega wzdęciom.

CYKORIA KORZENIOWA

Wspomaga trawienie, zawiera wysokie stężenie inuliny, rozpuszczalnego błonnika, który usprawnia pracę jelit i eliminację toksyn. Jest bogata w przeciwutleniacze, nie zawiera kofeiny, dlatego jej sproszkowana forma jest składnikiem kawy bezkofeinowej czy kaw zbożowych. Korzeń cykorii ma również właściwości przyśpieszające spalanie tłuszczu.


fot. iStock.com

MASŁO ORZECHOWE

Szczególny punkt wśród superfoods, bo to produkt, którego musisz używać z umiarem i w niewielkich ilościach, głównie ze względu na kaloryczność. Warto włączyć masło orzechowe do diety ze względu na dużą zawartość niacyny, kwasu foliowego, witaminy E, minerałów, błonnika, białka roślinnego. Zawiera zdrowe tłuszcze, które zapewniają wysoki poziom energii. Polecany jako posiłek przetreningowy. Co ważne, nie zawiera tłuszczów nasyconych, pomaga obniżyć poziom cholesterolu, a także cukru we krwi. Wzmacnia układ odpornościowy i chroni przed nowotworami.

KOMBUCHA

To grzyb herbaciany, kolonia grzybów i bakterii na podstawie której przygotowuje się napój o lekko kwaśnym smaku. Jest szalenie bogaty w przeciwutleniacze, enzymy, probiotyki i aminokwasy, które oczyszczają i detoksykują szczególnie trzustkę i wątrobę. Wspomaga trawienie i wzmacniają układ odpornościowy.

DŻAKFRUT (JACKFRUIT)

Nazywany także chlebowcem, to gigantyczny owoc, osiągający do 50kg wagi i tym samym jest to największy owoc na świecie rosnący na drzewie. Bogaty jest w białko, magnez,  i witaminę B. Dietetycy podkreślają, że może być swojego rodzaju substytutem mięsa. Ma włóknistą teksturę, zawiera fitoskłaniki, witaminę B i C, spore ilości potasu, magnezu. Nie zawiera cukru! Jackfruit ma działanie antybakteryjne, przeciwzapalne i przeciwutleniające.


fot. iStock.com

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię