9 lutego 2018

Nie możesz spać? Może przez niedobory tych minerałów?

Sprawdź, które produkty spożywcze zawierają najwięcej magnezu

Jeśli chcesz, żeby Twoje ciało działało jak dobrze naoliwiona maszyna, zadbaj o odpowiedni poziom składników odżywczych, witamin i składników mineralnych.

Teoretycznie, zbilansowana dieta powinna dostarczyć wszystkiego co niezbędne ale ważne jest kontrolować poziom witamin i składników mineralnych, szczególnie w momencie kiedy Twoje ciało wysyła sygnał, że coś jest nie tak. Czy wiesz, że niedobór magnezu może spowodować, że nie będziesz się dobrze wysypiać i będziesz cały czas zmęczona?

Śpij mądrze!

Według badań, większość społeczeństwa ma niedobór magnezu. A magnez to skuteczny antystresowy minerał. Odpowiada za prawidłowy poziom ciśnienia i cukru we krwi. Pomaga w rozluźnieniu napięcia mięśniowego, zmniejszenie bólu i uspokojenie układu nerwowego. Jeśli jesteś zestresowana, niespokojna twoje ciało zaczyna odmawiać posłuszeństwa i w konsekwencji „źle śpisz”. Magnez jest niezbędny jeśli chcesz się porządnie wyspać.


fot. iStock.com

Skąd wziąć magnez?

Nasz organizm nie produkuje tego składnika mineralnego, więc musimy posiłkować się dietą. Co więcej magnez jest pierwiastkiem słabo przyswajalnym i wchłania się na poziomie max do 40%. Dlatego ważne jest, żeby nasza dieta była bogata w pożywienie jak najlepszej jakości. Produkty bogate w magnez to, między innymi: pestki dyni, to zdecydowany numer jeden, zawierają aż 540 mg magnezu na 100g produktu. Numerem dwa na naszej liście są otręby pszenne, które w 100g produktu zawierają 490mg magnezu. Dalej kakao: 420mg, migdały 269mg, kasza gryczana 218mg, orzechy laskowe 140mg, płatki owisane 129mg, suszone banany 125mg, groch 124mg, awokado 33mg na 100g produktu.


fot. iStock.com

Koniecznie włącz do diety wybrane przez nas rzeczy. Właściwy poziom magnezu usprawni funkcjonowanie układu nerwowego, utrzyma zdrowy poziom neuroprzekaźnika GABA, zapewniając spokojny, relaksujący sen. Neuroprzekaźnik GABA odpowiedzialny jest za regenerację organizmu, ustabilizowanie poziomu ciśnienia we krwi, zapobiega bólom i redukuje skurcze mięśni. To wszystko daje optymalne, wręcz idealne warunki do błogiego i spokojnego snu.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię