9 lutego 2018

5 prostych kroków do doskonałej postury

Czy jesteś świadoma tego w jakiej pozycji utrzymujesz swoje ciało?

Kiedy spacerujesz lub siedzisz, czy zastanawiasz się nad tym jak wygląda Twoje ciało, czy plecy są wyprostowane, czy masz napięty brzuch?

Postawa to sposób w jaki trzymasz swoje ciało w pozycji siedzącej lub stojącej. Po drugie to ułożenie ramion i to czy mięśnie rdzenia są silne. To wszystko daje światu obraz Twojej osoby. Można śmiało powiedzieć, że osoby przygarbione, z niewciągniętym brzuchem, wycofane są odbierane jako bardziej negatywne i niedostępne. Oczywiście, przesada nie jest dobra w żadną stronę. Trud włożony w wypracowanie postawy, jaką prezentują baletnice jest ogromny ale spójrzcie na ich ciało, zwróćcie uwagę na ich wyprostowane plecy, lekko uniesione ramiona, głowa w górze. Prezentują się dumnie, szlachetnie i pięknie. 

Jeśli chcesz poprawić swoją postawę, te 5 kroków będzie bardzo pomocne.

1. Pozycja siedząca

Przyjrzyj się jak w tej chwili siedzisz. Biodra masz wysunięte przed kręgosłupem, kość ogonowa „podkulona” plecy i ramiona zaokrąglone? To nie jest właściwa pozycja. Zapamiętaj, na krześle siedź z zachowaniem zasady: plecy i ramiona wyprostuj, biodra pod kręgosłupem, stopy postaw na podłodze.


fot. iStock.com

2. Wzmocnij kości

Pogoda za oknem nie rozpieszcza, słońca jest jak na lekarstwo. Jeśli nie dostajesz wystarczającej ilości naturalnego promieniowania, ograniczona jest produkcja witaminy D i w końcu nie wchłaniasz odpowiedniej ilości wapnia z diety. Nie wzmacniasz kości. Słaby układ kostny to bóle pleców i szyi, które negatywnie wpływają na naszą postawę. Jeśli masz niedobór witaminy D, zmień dietę, wprowadź pokarmy bogate w tę witaminę. Zastanów się także nad suplementacją.

3. Siła mięśni CORE

Wzmocnij mięśnie rdzenia, czyli mięśnie głębokie, poprzeczne brzucha, mięśnie przepony i dna miednicy a od razu zobaczysz poprawę w swojej postawie. Wzmocnij mięśnie CORE na ćwiczeniach typu PILATES, z taśmami TRX czy JODZE.

4. Rozciągaj się

Pracujesz non stop z telefonem ręku i siedzisz przed laptopem większość dnia. Pewnie nie zastanawiasz się za bardzo wtedy czy masz wyprostowane plecy, czy mięśnie brzucha są napięte, czy ramiona nie są skulone. Brak elastyczności mięśni bardzo źle wpływa na wygląd, na to jak siedzisz czy się poruszasz. Zacznij się rozciągać po każdej sesji treningowej. Wypracowanie mocnych ale też elastycznych mięśni jest kluczem do prawidłowej postawy.


fot. iStock.com

5. Kontroluj swoją postawę

Świadomość ciała to podstawa. Musisz wiedzieć co robisz źle, najlepiej stań przed lustrem i przyjmij prawidłową postawę, następnie dla kontrastu zgarb się, biodra wysuń do przodu, ramiona w dół. Zobacz jak źle tak wyglądasz. W trakcie poruszania się czy siedzenia miej w głowie świadomość jak świetnie prezentujesz się kiedy jesteś wyprostowana i masz napięte mięśnie. Nie rozleniwiaj się, a wypracowany nawyk szybko przyniesie efekt.

Ładna postawa, to lepszy wygląd, zdrowsze ciało i pewność siebie.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię