2 lutego 2018

Czy 10 000 kroków dziennie jest wystarczające dla naszego zdrowia?

Sprawdź korzyści płynące z intensywnych treningów!

Czy wiesz, że większość Polaków nie pokonuje 5000 kroków dziennie? Jeśli tryb Twojej pracy jest siedzący, lub pracujesz za kierownicą samochodu, zapewne nie przekraczasz 2000 kroków. A to już jest niebezpieczne dla Twojego zdrowia. Dlaczego, przekonaj się…!

Jeśli pokonujesz dziennie od 5000 do 7500 kroków dziennie szczęśliwie jesteś w grupie osób o przeciętnej aktywności fizycznej. Powyżej 7500 to już jest konkretna aktywność fizyczna.

JESTEŚ SPORTOWCEM

Jeśli pokonujesz dziennie 10 000 kroków możesz się umieścić w grupie sportowców. Ale czy faktycznie ma to wpływ na nasze zdrowie i jakie korzyści ze sobą niesie? I przede wszystkim jak znaleźć czas na codzienne przechadzki.

Po raz pierwszy „system 10 000 kroków dziennie” został zasugerowany w japońskiej kampanii przed Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio w 1964 roku. Miało to na celu zachęcenie osób do zwiększenia aktywności fizycznej. 10 000 kroków to kilka kilometrów. Oczywiście nie musisz zrobić tego dystansu na raz.


fot. iStock.com

Niedawno przeprowadzany eksperyment, miał obalić teorię, słuszności 10 000 kroków. Australijscy naukowcy poddali eksperymentowi grupę osób, które miały wykonać 3 dość szybkie spacery każdy po 10 minut. Wyniki tej grupy, porównano do osób, które pokonały 10 000 kroków normalnym tempem.

Te osoby, które wykonały 3 dość energiczne spacery, zużyły o 30% więcej energii niż osoby z drugiej grupy. Chodzi też o to, że same kroki, wolne tempo nie wystarczy. Musisz podkręcać swój metabolizm, bicie serca, przyśpieszać tętno. Dzięki intensywnemu wysiłkowi fizycznemu zmniejszasz ryzyko cukrzycy, chorób układu krążenia i niektórych nowotworów.


fot. iStock.com

Wyniki tego eksperymentu miały zwrócić uwagę na problem „zasiedzenia się” i niskiego poziomu aktywności, a także wskazanie że sam spacer nie wystarczy. Że czasem lepiej zamienić godzinny spacer na krótszy ale intensywny i szybki trening. Zapomnij o siedzeniu! Jeśli masz możliwość jedź do pracy rowerem, zamiast windy wybierz schody. Przynajmniej raz w tygodniu wykonuj ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Nie chodzi o ilość a o jakość. DOSŁOWNIE! Gdy skupiasz się nad liczbą kroków, lepiej wybierz aktywność która przyśpieszy twoje tętno.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię