17 stycznia 2018

Wiemy co najlepiej jeść przed i po treningu!

Sprawdź szczegóły!

Jeśli chcesz, żeby efekty treningu były widoczne, nie możesz zapomnieć o odpowiednim odżywianiu i takim doborze produktów, żeby w 100% wykorzystać czas poświęcony na ćwiczenia. To co zjesz przed i po treningu ma ogromne znaczenie i wpływa na efektywność, a także na kondycję Twojego organizmu.

BANANY

To owoce, które są nieocenionym  źródłem węglowodanów. Zjedzenie banana to szybkie dostarczenie do organizmu paliwa. Cukry zawaarte w bananach rozpadają się na glikogen, który pobudza Twoje mięśnie. Banany są bogate w potas i magnez. Uzupełnienie tych dwóch składników mineralnych jest szczególnie ważne po treningu, tak by pomóc w regenracji mięśni. Po treningu znacznie spada także poziom cukru we krwi, a banan, czy koktajl bananowy z pewnością podniesie jego poziom.

fot. iStock.com

OWSIANKA

Kiedyś kojarzyła się ze śniadaniem bez smaku, niechcianą koniecznością. Teraz owsianka, przez swoje liczne kombinacja przeżywa „drugą młodość”. Jest to idealny posiłek przetreningowy. Dlatego, że zawiera węglowodany i jest świetnym źródłem rozpuszczalnego błonnika, który z kolei wzmacnia układ krążenia. Mocne serce to większa wydajność na treningu. Zjedz owsiankę na mniej więcej 2 godziny przed treningiem, a zobaczysz ile energii będziesz mieć na siłowni. Możesz zjeść owsiankę na słodko lub na słono, a najlepiej zgodnie z Twoimi preferencjami.

BATATY

Słodkie ziemniaki są doskonałym źródłem węglowodanów złożonych, które mają niski indeks glikemiczny dlatego jedz je po treningu. Bataty są napakowane witaminami, składnikami mineralnymi. Zawierają mnóstwo antyoksydantów, a także spore ilości miedzi, która pomaga w utrzymaniu zdrowej tkanki mięśniowej oraz witaminę C, która zapobiega katabolizmowi mięśni.

fot. iStock.com

JAGODY

Zawierają węglowodany, które zapewniają organizmowi energię do ćwiczeń. Jagody, czy borówki amerykańskie zawierają spore ilości wody. Po pierwsze utrzymują odpowiednie nawodnienie po ćwiczeniach. Po drugie pomogą w walce ze zmęczeniem po treningu.  W ich składzie znajdziemy również antyoksydanty, które ogólnie rzecz ujmując chronią organizm przed utlenieniem – główną przyczyną starzenia się

MASŁO MIGDAŁOWE

To doskonała alternatywa dla tak powszechnego i uwielbianego przez wszystkich masła orzechowego. To doskonała opcja na przekąskę przedtreningową ponieważ zawiera spore ilości zdrowego białka. Masło migdałowe zawiera dość dużo wapnia i miedzi, a po treningu spożycie tego masła podniesie poziom energii i pomoże w regenracji mięśni.

fot. iStock.com


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię