10 stycznia 2018

Jak zaszczepić w dziecku miłość do zdrowego stylu życia?

Sprawdź nasze proste sposoby

Prawidłowe i zdrowe nawyki maja ogromny wpływ na życie dziecka. To od rodziców zależy czy dziecko będzie amatorem sportów, zdrowego jedzenia czy słodyczy, fast foodów i gier komputerowych. Dzieci naśladują rodziców, a w późniejszym wieku swoich idoli, co naprawdę warto wykorzystać, aby przekonać dziecko do zdrowego stylu życia. 

Planowanie.

Zaplanowanie 5 posiłków dziennie w równych odstępach czasu zapobiega napadom głodu i podjadaniu a to klucz do prawidłowego odżywiania się. Po pierwsze dlatego, że organizm lepiej poradzi sobie z trawieniem i przyswajaniem pokarmu, a po drugie żołądek nie rozciągnie się. Wypracowanie rutyny pozytywnie wpływa na dalsze życie dziecka. Nauczone systematyczności z pewnością nie będzie sięgać po niezdrowe przekąski.

Wspólne zakupy.

Świadomy wybór dobrych produktów, czytanie etykiet to podstawa w przygotowywaniu zdrowych posiłków. Zakupy z dzieckiem to nie tylko wspólne spędzanie czasu. To także nauka tego co zdrowe. Pokaż dziecku jakie produkty wybrać, że wszystko co kupujecie musi być świeże. Naucz dziecko co to znaczy pełnowartościowy produkt i dlaczego jest to takie ważne.

fot. iStock.com

Wspólne gotowanie.

Jak tylko się da, gotuj razem z dzieckiem, róbcie wspólne posiłki. Pokaż dziecku różnorodność warzyw i owoców, kasz, makaronów, mięs, ryb itd. Świat kulinariów odkrywajcie razem. Naucz dziecko, że lepiej gotować na parze czy dusić niż smażyć na głębokim tłuszczu. 

fot. iStock.com

Wspólne jedzenie.

W ciągu tygodnia, kiedy dziecko chodzi do przedszkola, szkoły a Ty pracujesz, ciężko wygospodarować czas na biesiadowanie. Pokaż dziecku, że spożywanie posiłku razem przy stole to też czas i sposób na spędzenie ze sobą kilku chwil i rozmowę.

Nie lubię szpinaku.

Nie bez powodu pierwszym produktem, którym rozszerza się dietę malucha jest marchewka. Najlepiej przyzwyczaić dziecko do smaku warzyw i owoców od najmłodszych lat. Ale jeśli Twoje dziecko jest niejadkiem i nie chce jeść warzyw, owoców, a jedynym słusznym posiłkiem mogłaby być czekolada, warto się trochę wysilić i poszukać ciekawych przepisów. Jest mnóstwo inspiracji jak przemycić dziecku znienawidzoną marchewkę czy szpinak.

Nie traktuj dziecka z przymrużeniem oka.

Dzieci rozumieją więcej niż dorosłym się czasami wydaje. Warto wytłumaczyć dziecku, że zdrowe jedzenia to inwestycja na przyszłość. Nie możesz wymagać od dziecka, żeby zjadło pyszną zdrową zupkę, jeśli widzi, że Ty po kryjomu opychasz się frytkami czy chipsami.

Jazda na rowerze zamiast gier komputerowych.

Sport to zdrowie. Zacznij od najprostszych rzeczy: bieganie, jazda na rowerze, pływanie. Nawet wspólny spacer, czy skakanie w deszczu po kałuży jest lepsze niż oglądanie telewizji. Zaproś dziecko do Twojego treningu, może Ty nie skorzystasz z niego na 100% ale dziecko będzie zachwycone wspólnym spędzeniem czasu i nową formą aktywności fizycznej.

fot. iStock.com

Wypoczynek.

Zdrowe nawyki to nie tylko odpowiednia dieta, czy aktywność fizyczna. To także odpoczynek, przez sen, relaks wyciszające zabawy, słuchanie muzyki czy na przykład kojący masaż organizm dziecka najlepiej się zregeneruje po dniu pełnym bodźców i emocji. 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię