10 stycznia 2018

Od czego zacząć przygodę ze zdrowym stylem życia?

Jak wytrwać w założonych celach i najważniejsze od czego zacząć przygodę ze zdrowym żywieniem i stylem życia?

Jak wytrwać w założonych celach i najważniejsze od czego zacząć przygodę ze zdrowym żywieniem i stylem życia?

To co najważniejsze, to Ty musisz chcieć zmienić swoje nawyki żywieniowe, zacząć uprawiać sport i pamiętaj, robisz to dla siebie. Nie dla kogoś drugiego, nie bo tak trzeba, bo taka moda. Dla siebie!

A więc jak zacząć?

Jeśli Twoim celem jest zdrowe odżywianie, to przede wszystkim musisz wyeliminować ze swojej diety to co niezdrowe: cukier, słodkie, gazowane napoje, wysoko-przetworzone produkty, tłuszcze nasycone, fast foody, alkohol.


fot. iStock.com

Zmień nawyki

Po drugie zacznij regularnie spożywać przynajmniej 4 posiłki dziennie. Każdy dzień zaczynaj od śniadania. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Kolację, która powinna być lekkostrawna, spożywaj na max 2-3 godziny przed pójściem spać. Mitem jest jedzenie kolacji najpóźniej do godziny 18.

Wprowadź do swojej diety przede wszystkim dużo warzyw. Są świetnym źródłem witamin, składników mineralnych i błonnika. Hitem są zielone smoothie i z powodzeniem mogą zastąpić drugie śniadanie.

Pij wodę, przynajmniej 1,5 litra dziennie. Jeśli nie lubisz zwykłej wody, wybierz herbaty owocowe, zielone czy napary ziołowe. To podstawy w zmianie nawyków żywieniowych.

Ważne, żeby zacząć i ruszyć się z „kanapy”

Zdrowy styl życia to nie tylko dieta, to także trening. Wybierz aktywność fizyczną odpowiednią dla siebie. Zastanów się co lubisz robić, czy wolisz pływać, biegać czy jeździć na rowerze. Czy odpowiednie dla Ciebie będą zajęcia w klubie fitness, a może trening siłowy. Możliwości jest sporo, ważne żeby wybrać dyscyplinę odpowiednią do własnej kondycji, zdrowia i stopnia zaawansowania.

Dostosuj aktywność fizyczną do swojego rozkładu dnia, pracy i życia prywatnego. Jeśli masz czas możesz ćwiczyć codziennie. Jeśli możesz pozwolić sobie na trening 2 razy w tygodniu – świetnie. .

Załóż realny do osiągnięcia cel. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę.

Jeśli Ci to pomoże – nagradzaj się. To pomaga, kupno ciucha, wypad do kina czy jakiś zabieg w spa, świetnie motywują.

Nie poddawaj się!

Nawet jeśli zdarzają Ci się potknięcia to nie szkodzi. Ważne, żeby dostrzegać popełniane błędy i wyciągać wnioski.

  • Zapisz swoje cele. Podobno zapisanie swoich marzeń/celów/planów przybliża do ich realizacji.

  • Nie odkładaj zmian: „od poniedziałku, od pierwszego”. Czas na zmiany jest tu i teraz.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię