20 listopada 2017

Czy polska kuchnia musi być niezdrowa?

Sprawdziłyśmy to!

Bardzo nas cieszy, że od kilku lat tradycyjna polska kuchnia jest odczarowywana przez wielu szefów kuchni i pasjonatów gotowania. Powoli przestaje nam się ona kojarzyć z ciężkimi, tłustymi potrawami, które zamiast odżywić nasze ciało, dodają mu zbędnych kilogramów. Kluczem do sukcesu jest odrobina kreatywności i rezygnacja z niezdrowych praktyk kulinarnych. Zajrzałyśmy do restauracji Smaki Warszawy, i odkryłyśmy mnóstwo pysznych, pełnowartościowych i jednocześnie nieobciążających dań zrobionych z wyśmienitych, tradycyjnie polskich produktów. Chciałybyśmy je Wam zaprezentować na przykładzie pełnego menu, z przystawką, zupą i daniem głównym. Gwarantujemy, że możecie je sobie zamówić bez żadnych wyrzutów!

 

Przystawka

W menu mamy do wyboru przystawki na ciepło lub na zimno. Wybrałyśmy tradycyjnego śledzia – jesteśmy od niego uzależnione! W interpretacji szefa kuchni Smaków Warszawy rybie towarzyszą buraki, kiszona rzodkiewka, puder z buraka crème frâiche. Mamy tu więc zdrową, świeżą rybę, coś kiszonego (bomba witaminowa!), buraka, którego właściwości prozdrowotne są już dobrze znane oraz odrobinę kwaśnej śmietany, wzbogacającej całą przystawkę, również pod względem smakowym. Oczywiście śledzik błyskawicznie zniknął z talerza :)

 

Zupa

Z zupy nigdy nie warto rezygnować, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Cudownie rozgrzewa i jest pełna drogocennych składników odżywczych, oczywiście jeżeli jest przyrządzona z produktów dobrej jakości ze sprawdzonego źródła. W Smakach Warszawy zdecydowałyśmy się na aromatyczną zupę grzybową z pieczonym ziemniakiem francuskim, żółtkiem i estragonem. Świetnym rozwiązaniem było upieczenie ziemniaka – tego rodzaju obróbka termiczna nie tylko wzmacnia smak warzywa, ale zachowuje w nim większość korzystnych dla zdrowia składników!

 

Danie główne

Skoro starterem była ryba, a zupę wybrałyśmy wegetariańską, to w ramach dania głównego zdecydowałyśmy się zamówić pierś z kaczki. Było to coś zupełnie innego, niż tłusta pieczeń znana z wielu obiadów rodzinnych, a nawet restauracji. Doskonale przyrządzone mięso zostało skomponowane z lekkimi i wykwintnymi dodatkami – purée z topinamburu (zajadali się nim nasi przodkowie!) i sosem z czerwonej porzeczki. Połączenie mięsa i warzyw bez dużej ilości węglowodanów to bezpieczne i bardzo pożywne połączenie. A jak smakuje! :)

Pełne menu restauracji Smaki Warszawy jest dostępne TUTAJ. Bardzo polecamy Wam zarówno nieformalny, jak i bardziej odświętny obiad w tym miejscu i pamiętajcie o rezerwacji stolika!

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię