21 września 2017

Czy joga może mieć pozytywny wpływ na stawy?

Tags: joga litozin
Joga jest coraz częściej uprawianym sportem nie tylko ze względu na modę, ale także walory poprawiające funkcjonowanie całego organizmu. Joga pozwala na wprawienie całej sylwetki w subtelny ruch, pomagający poznać możliwości własnego organizmu. To praktyczna współpraca z ciałem, która przy umiejętnym zastosowaniu może leczyć artretyzm, sztywnienie mięśni i stawów, ból oraz reumatyzm.

Ze względu na swoją skomplikowaną budowę to staw kolanowy najczęściej narażony jest na uszkodzenia, które dotyczą więzadeł krzyżowych, łąkotek: przyśrodkowej i bocznej, chrząstki stawowej i kłykci udowych. Joga praktykowana w prawidłowy sposób, może być lekarstwem na ból stawów. Jednak jak w przypadku każdego rodzaju ruchu niepoprawne wykonywanie ćwiczeń może pogorszyć stan stawów. 
Pamiętaj, aby w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na swoje stopy. W większości figur budowanie pozycji rozpoczyna się od stóp. Ich poprawne ustawienie np. względem miednicy nie obciąży stawów, a z kolei wysunięcie kolana za bardzo do przodu (tzw. pozycja wojownika) lub zbyt do tyłu może poskutkować urazem. Pamiętaj więc, aby nigdy nie wychylać stawu kolanowego przed stopę.

Dodatkowo należy zadbać o rozluźnienie bioder. Zbyt sztywne biodra obciążają kolana. W tym celu należy poprzedzić ćwiczenia odpowiednią rozgrzewką. Jeśli wykonując pozycje polegające na siedzeniu lub kucaniu poczujesz napięcie i ból, z pewnością będzie to spowodowane niedostatecznym „otwarciem” bioder. Ten dyskomfort szybko może przenieść się na kolana.

Podczas jogi należy uważać na przeprostowanie stawów. To często stosowany sposób na wytrwanie w wymagających pozycjach stójkowych. Aby uniknąć tej czynności należy popracować nad wzmocnieniem mięśni nóg, szczególnie czworogłowych ud, a także wykonywać ćwiczenia na lekko zgiętych kolanach, które zapewnią lepszą amortyzację.

Gdy z kolei Twoje stawy są w dobrej kondycji - prowadzisz aktywny tryb życia, stosujesz zdrową dietę, możesz dodatkowo wspomóc je suplementacją. LITOZIN® Activ wzbogacony jest o korzystną dla stawów dawkę witaminy C, a także magnez i tiaminę – wpływającą pozytywnie na  pracę mięśni. Dzięki połączeniu w jednej tabletce składników ważnych dla zdrowia stawów i mięśni wraz z Rosenoidem® – kompleksem składników bioaktywnych, wyizolowanych z dzikiej róży i witaminy C, jest wygodnym uzupełnieniem codziennego dbania o stawy.

Zalety jogi

Joga jako dyscyplina w głównym swoim założeniu ma za zadanie uruchomić maksymalny fizjologiczny zakres ruchu we wszystkich stawach. Warto pamiętać, że joga będzie miała pozytywny wpływ na cały organizm, gdy będziemy ćwiczyć pod okiem fachowca. Regularne ćwiczenie jogi ma wiele zalet, w tym:

  • wzmacnia mięśnie okołostawowe i ścięgna,
  • leczy ból,
  • zapewnia wewnętrzny spokój,
  • pozwala zwiększyć zakres ruchu stawów i kończyn,
  • aktywizuje partie kości, które przy zwykłych ćwiczeniach pozostają nieruchome,
  • poprawia krążenie.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię