9 września 2016

Czy cheat-meal może szkodzić?

Sprawdź o co chodzi?

Jednym z tematów który najbardziej interesuje osoby będące na diecie redukcyjnej jest kwestia oszukanego posiłku znanego pod nazwą cheat meal. Mitów krążących wokół oszukanych posiłków w okresie redukcyjnym jest bardzo wiele. Co to jest cheat meal i dlaczego powinniśmy go uwzględnić w swojej diecie?

Co to jest cheat meal?

Cheat meal (posiłek oszukany) jest to zamiennik standardowego posiłku, który cechuje się wysoką kalorycznością i niekoniecznie należy do grona zdrowych produktów. Przykładem takiego posiłku może być pizza, hamburger, słodycze a nawet lody. Wprowadzenie takiego posiłku do naszej diety redukcyjnej jest świetną odskocznią od diety redukcyjnej.

Korzyści jakie daje posiłek oszukany

Zdecydowanie najważniejszą zaletą wprowadzenia posiłku oszukanego jest aspekt psychologiczny. Zjedzenie takiego posiłku będzie stanowiło formę nagrody za trzymanie diety i ciężkie treningi, a także da pozytywny bodziec do dalszego przestrzegania dietetycznych zaleceń. Należy dodać, że zjedzenie cheat meala sprawia, że wydzielają się w naszym organizmie endorfiny – hormony szczęścia. Kolejną zaletą wprowadzenia do swojego jadłospisu oszukanego posiłku jest podkręcenie naszego metabolizmu. Podczas diety redukcyjnej nasz metabolizm znacząco zwalnia. Dzieję się tak za sprawą tarczycy, która odpowiedzialna jest za przemiany metaboliczne w naszym organizmie. Doskonałym sposobem aby pobudzić tarczycę do pracy jest zjedzenie oszukanego posiłku.

Kiedy możemy pozwolić sobie na cheat meal?

Najgorszym rozwiązaniem będzie zjedzenie posiłku oszukanego już na samym początku diety redukcyjnej. Na spożycie oszukanego posiłku możemy pozwolić sobie raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie. Z pierwszego rozwiązania mogą korzystać osoby o wysokim poziomie przemiany materii, drugi wariant powinien zostać wybrany przez osoby mające spowolnioną przemianę materii. Najlepszym rozwiązaniem będzie zjedzenie oszukanego posiłku w dzień treningowy. Wiele osób po zjedzeniu cheat meala może zaobserwować skok swojej wagi. Uspokajamy, to nie jest efekt dodatkowej tkanki tłuszczowej, a jedynie wzrost wody w naszym organizmie. Dzieje się tak za sprawą węglowodanów i soli, które magazynują wodę. Po kilku dniach wszystko wróci do normy.

Podsumowanie

Dieta redukcyjna nie oznacza całkowitego zrezygnowania z ulubionych potraw. Świetnym rozwiązaniem może okazać się cheat meal, dzięki któremu możesz ulec pokusom, nie rezygnując przy tym z planu dietetycznego.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię