9 września 2016

Masło orzechowe

Dlaczego warto je jeść

W Internecie możemy spotkać wiele opinii mówiących, że masło orzechowe jest niezdrowe i bardzo kaloryczne. Na całe szczęście są to tylko mity. Masło orzechowe jest cennym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, o których nie należy zapomnieć w codziennej diecie. 

Kilka faktów na temat masła orzechowego

Ojczyzną masła orzechowego są Stany Zjednoczone. Codziennie miliony Amerykanów nie wyobraża sobie dnia bez zjedzenia swojego ulubionego masła. Najbardziej popularną odmianą masła orzechowego jest masło zrobione z  orzechów arachidowych. W sprzedaży możemy spotkać także masło z orzechów nerkowca, pistacji czy migdałów. Coraz większą popularnością cieszą się masła orzechowe zawierające w składzie kilka odmian orzechów, a także masło  z dodatkami takimi jak sezam czy wiórki kokosowe. Kupując  masło orzechowe należy dokładnie przeanalizować jego skład. Omijajmy szerokim łukiem masła orzechowe które zawierają sól, cukier oraz olej palmowy. Na sklepowych półkach możemy spotkać dwie wersje: smooth oraz crunchy. Wersja smooth to klasyczne masło orzechowe, natomiast wersja crunchy bogatsza jest w kawałki orzechów. Jednym z największym mitów krążących wokół masła orzechowego jest to, że jest tuczące. Masło orzechowe mogą jeść także osoby będące na diecie redukcyjnej. Dzieje się tak za sprawą dużej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają pozytywne działanie w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej.  Tłuszcze powinny być nieodzownym elementem naszej diety, ponieważ odpowiedzialne są m.in. za regulację naszej gospodarki hormonalnej.

Właściwości orzechów

Orzechy są cennym źródłem kwasów tłuszczowych nienasyconych, które przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu i uelastyczniania żył i tętnic, przez co zmniejszymy ryzyko zachorowania na choroby układu krwionośnego. Masło orzechowe dostarcza  wielu witamin, wśród których możemy wyróżnić witaminę A, B oraz witaminę E, która znana jest  jako witamina młodości. Orzechy są także źródłem kwasu foliowego oraz niacyny. Kwas foliowy ze względu na swoje pozytywne właściwości polecany jest kobietom w ciąży, niacyna z kolei odpowiedzialna jest za prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Niacyna wspomaga także prace naszego mózgu.
 

Zrób sam domowe masło orzechowe

Zrobienie swojego własnego masła orzechowego jest bardzo proste i nie wymaga od nas nadzwyczajnych umiejętności kulinarnych. Do jego wykonania będą  potrzebne nam jedynie orzechy i blender. Orzechy możemy kupić w każdym supermarkecie. Pamiętajcie, żeby wybrać orzeszki prażone, a nie smażone. Orzechy należy zmielić w blenderze aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Jak sami widzicie zrobienie masła orzechowego jest  bardzo proste. Dodatkowo macie gwarancje, że wasze masło będzie pozbawione niezdrowych dodatków jakim jest olej palmowy, sól czy cukier. Tak zrobione masło sprawdzi się jako idealny dodatek do omletów czy innych dań.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię