15 maja 2017

Matka pokazuje prawdziwe oblicze fitnessowych mam z Instagrama

Czy tak naprawdę ukrywają one poporodową depresję?

Tags: fit mama
Temat fitness matek stał się ostatnio bardzo popularny, nie tylko ze względu na celebryckie ciąże, ale także przez spektakularne powroty do figury Instagramowych gwiazd. Amerykańska blogerka Kathy DiVincenzo postanowiła ujawnić prawdę i pokazać, co tak naprawdę jej zdaniem czują świeżo upieczone mamy. Według niej wcale nie jest tak kolorowo, jak widać to na publikowanych w sieci zdjęciach. 

Blogerka postanowiła w tym celu zorganizować specjalną sesję zdjęciową, na której pokazuje właśnie te dwa skrajnie różniące się światy. 

- Jako osoba z rozpoznaną depresją poporodową, lękiem i OCD czuję, że nadszedł czas, aby pokazać w końcu to, jak naprawdę może wyglądać życie matki. Nie tylko tak, jak powinno się pokazać  - komentuje na Facebooku Kathy.   

 

Chances are, you're feeling pretty uncomfortable right now (trust me I am too). I'm going to challenge you to push past the discomfort society has placed on postpartum mental illness and hear me out. May has been declared Postpartum Depression Awareness Month and as someone with diagnosed postpartum depression, anxiety, and OCD I feel like it's time to show you what that can really look like, not just the side of me that's "Facebook worthy." The truth is, both of these pictures represent my life depending on the day. I would only ever comfortably share one of these realities though and that's the problem. The only thing more exhausting than having these conditions is pretending daily that I don't. I work twice as hard to hide this reality from you because I'm afraid to make you uncomfortable. I'm afraid you'll think I'm weak, crazy, a terrible mother, or the other million things my mind convinces me of and I know I'm not alone in those thoughts. We need to stop assuming that the postpartum period is always euphoric, because for 1 in 7 it's not. We need to start asking new parents how they're doing in a deeper way than the normal, "so how are you doing?" that triggers the knee jerk, "everything's great!" response. We need to learn the signs, symptoms, risk factors, and support plans for postpartum conditions. We need to break the stigma and #EndTheSilence by sharing our stories and letting others know they're not alone. If you have had a postpartum mood disorder please share your story below, or simply post to show you can relate. Let's show others that they don't have to suffer in silence. In case no one has told you, you're doing an amazing job. You are loved and you are worthy. You're not alone. Information to local and national support will be in the comment section. I know how unbelievably hard it is to reach out, but I promise you it is worth it. YOU'RE worth it. Thank you to my close friend Danielle from Danielle Fantis Photography, a fellow mom that struggled with ppd, for capturing these images for me and encouraging me to share them with you.

A post shared by birth + postpartum services (@beyondthebump) on

 

- Prawda jest taka, że ​​oba te zdjęcia reprezentują moje życie w zależności od danego dnia. Problemem jest to, że chcemy się dzielić tylko jedną z tych rzeczywistości. Rzeczą, która jest jeszcze bardziej wyczerpująca, niż pokazane warunki, jest udawanie codziennie, że tak się nie dzieje. Pracuję dwa razy ciężej, aby ukryć tę rzeczywistość, bo boję się, że sprawi ona, że będziesz czuła się niewygodnie. Obawiam się, że pomyślisz, że jestem słabą, szaloną i straszną matką, albo milion innych rzeczy, które podpowiada mi mój umysł. Wiem, że nie jestem sama z takimi myślami - dodaje. 

 

When your Halloween #mombie costume (and your sweet chunky little love) goes viral Can someone please invent that coffee IV already ️

A post shared by birth + postpartum services (@beyondthebump) on

 

 

- Musimy przestać zakładać, że okres poporodowy jest zawsze euforyczny, ponieważ nie jest. Musimy zacząć pytać nowych rodziców, jak naprawę się czują, a nie typowe "jak się masz?". To wyzwala standarową odpowiedź "wszystko jest świetnie!". Musimy nauczyć się objawów, czynników ryzyka oraz planów wsparcia stanu poporodowego - mówi Kathy. 

- Musimy złamać piętno i #SkończyćMilczenie dzieląc się naszymi historiami i informując inne matki, że nie są same. Pokażmy innym, że nie muszą cierpieć w milczeniu - dodaje. 

 

Przypomnijmy, że redaktor naczelna SHAPE, Edyta Litiwniuk, też opublikowała podobne przemyślenia:

ZOBACZ  Twój brzuch Twoja sprawa. List do każdej matki. Czy mój brzuch po porodzie będzie taki jak dawniej?

ZOBACZ Edyta Litwiniuk o zmianach po ciąży

Co o tym myślicie? 

ZOBACZ Trening BODY LIFTING by Edyta Litwiniuk [Dostępny z CZERWCOWYM SHAPE]


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię