1 września 2016

Przyjmowanie płynów a trening

Zadbaj o prawidłowe przyjmowanie płynów w okresie okołotreningowym

Osoby aktywne fizycznie powinny zwracać szczególną uwagę na kwestię odpowiedniego przyjmowania płynów przed, w trakcie i po treningu.  Ważną rolę odgrywa równowaga elektrolitowa, dzięki  której możemy w znaczący sposób poprawić efektywność naszych codziennych treningów.

Elektrolity odgrywają bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu. To właśnie elektrolity wpływają na poprawne przekazywanie impulsów elektrycznych, które odpowiadają za pracę mięśni, układu nerwowy oraz pracę serca. Do kluczowych właściwości elektrolitów należy zaliczyć także zachowanie równowagi wodnej organizmu, dzięki której zapobiegamy odwonieniu organizmu. Wśród najważniejszych elektrolitów możemy wyróżnić wapń, magnez, potas czy sód. Osoby aktywne fizycznie powinny szczegółowo zadbać o codzienną równowagę elektrolitową, ponieważ znaczne ilości elektrolitów usuwane są wraz z potem w trakcie aktywności fizycznej.
Podczas planowania swoich treningów należy wziąć pod uwagę kwestię przyjmowania elektrolitów  w okresie około treningowym . Dzięki temu wasze treningi będą bardziej efektywne i szybciej osiągniecie zamierzone cele.

Spożywanie płynów przed treningiem

Posiłki przedtreningowe powinny składać się w większości z węglowodanów, które dadzą nam energię podczas treningu, oraz białka i tłuszczów. Pamiętajcie aby taki posiłek zjeść co najmniej godzinę przed treningiem.  Powinna mu towarzyszyć odpowiednia ilość płynów. Zaleca się wypicie od 100 do 250 ml płynów. Kolejną sprawą jest właściwe spożycie płynów między posiłkiem przedtrenignowym a samym treningiem. Wtedy ilość przyjmowanych płynów powinna oscylować od 150 do 400 ml. Często popełnianym błędem jest spożywanie większej ilości płynów, co bezpośrednio przekłada się na to, że nasz pęcherz jest przepełniony, przez co możemy czuć dyskomfort podczas treningu.

Spożywanie płynów podczas treningu

Spożywanie płynów podczas wysiłku fizycznego jest uzależnienione od treningu. Podczas treningu siłowego doskonałym wyborem będzie woda niegazowana. Woda niekoniecznie sprawdzi się w sportach wymagających dużego wysiłku. Często podczas meczów  koszykarskich czy piłkarskich możemy zobaczyć, jak zawodnicy piją różnokolorowe płyny. W większości przypadków są to napoje bogate w węglowodany. Węglowodany pite podczas treningu powodują nagły wyrzut insuliny. Napoje węglowodanowe przyczyniają się do odkładania tkanki tłuszczowej. Doskonałym napojem który polecamy osobom aktywnym fizycznie jest woda z dodatkiem elektrolitów. Takie połączenie jest niezbędne przy każdej aktywności fizycznej.  Najprostszym wyjściem, ale niekoniecznie najlepszym jest zakup izotoniku, który dostępny jest w każdym sklepie i siłowni. Produkty te niestety zawierają w sobie substancje słodzące i liczne barwniki.

Spożywanie płynów po treningu

Spożycie płynów zaraz po treningu jest niezwykle ważne w przypadku osób, które zapomniały o przyjmowaniu płynów podczas wysiłku. Doskonałym wyborem będzie tu napój bogaty w elektrolity, który uzupełni ich niedobór po intensywnym wysiłku fizycznym. Należy pamiętać, że wraz z naszym potem usuwane są cenne elektrolity. Pamiętajmy o ich regularnym dostarczaniu, tak aby nasza równowaga elektrolitowa została zachowana.

 

 

 

 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię