1 maja 2017

Tip dnia: Jak zmotywować się do porannego wstawania i ćwiczeń?

ZOBACZ nasze porady, bo naprawdę warto!

Nie od dziś wiadomo, że poranne wstawianie jest zmorą prawie każdego z nas. Niechętnie nastawiamy budzik na  godzinę 6, czy 7 rano. Dlaczego jednak warto to robić? Badania jednogłośnie potwierdzają, że poranne ćwiczenia o wiele lepiej spalają tkankę tłuszczową i dzięki nim mamy także więcej energii w ciągu całego dnia! 

Oczywiście należy pamiętać, że sen jest priorytetową częścią naszego życia. Bez odpowiedniej dawki snu nasz organizm nie potrafi poprawnie funkcjonować. Brak odpowiedniej higieny snu jest także niestety jedną z największych przyczyn nadwagi. Jeżeli połączymy to z codzienną dawką stresu, nasza tkanka tłuszczowa o wiele chętniej lubi się odłożyć właśnie w tych niechcianych przez nas miejscach np. na brzuchu, czy udach. 

Kładź się wcześniej spać

Prawidłowy sen trwa 6-8 godzin, stąd kluczowym elementem porannego wstawania jest pora położenia się spać. Postaraj się dwa, trzy dni w tygodniu kłaść się spać ok. godziny 22. Obiecujemy, że poczujesz różnicę! Wtedy o wiele łatwiej będzie Ci zacząć dzień nawet o godzinie 5 nad ranem. 

Dostosuj swój sen do fazy NREM 

Jeżeli wcześniejsze pójście spać nie jest Ci po drodze, postaraj się zasnąć tak, żeby obliczyć sobie fazy głębokiego snu NREM. Jeden cykl trwa około 1,5 godziny, gdzie z fazy REM do NREM nasz organizm przechodzi po około 30 minutach od zaśnięcia. Podczas 6-godzinnego snu cykl powtarza się więc 4-krotnie. Warto ustawić sobie budzik tak, żeby odespać pełne cykle. Pomiędzy cyklami nasz mózg pracuje tak, jak podczas przebudzenia i najłatwiej jest wtedy wstać wypoczętym. 

ZOBACZ Jak szybko i skutecznie schudnąć 10 kg

Zasada 15 minut 

Z badań wynika, że nasz organizm z rana najlepiej i najsprawniej funkcjonuje, kiedy podejmujemy szybkie decyzje... kiedy nasz mózg jeszcze nie wie, co się dzieje. Jeżeli więc chcesz pójść pobiegać o godz. 5.30, ustaw budzik na godzinę 5.15 z nastawieniem, że nie masz czasu na dalsze drzemki. Masz wtedy wystarczającą chwilę, żeby wypić szklankę wody, przebrać się i np. nastawić poranne pranie. Takie działanie jest o wiele skuteczniejsze, niż 5-minutowa drzemka, którą ciągle wyłączamy i przedłużamy bezsensowne leżenie w łóżku. Endorfiny i przypływ dawki energii sprawią, że będziesz przebudzona, a Twój mózg będzie działał na pełnych obrotach... już po ćwiczeniach. Nie będziesz już miała czasu na wymyślenie kolejnej wymówki!

Ludzie sukcesu wstają wcześnie

To prawda! Z badań wynika, że większa część z grona najbogatszych ludzi na świecie wstaje nawet 3 godziny wcześniej, od godziny rozpoczęcia pracy w biurze. Mają wtedy chwilę na trening i dodatkowe aktywności, na które nie starcza już im czasu wieczorem. Dodatkowo ponad 70% z nich minimum przez godzinę dziennie uprawia trening kardio. Dominuje tutaj bieganie.

Pamiętaj, że kiedy wstajesz wcześniej rano, dzień staje się o wiele dłuższy i znikają wymówki, że nie masz już czasu na trening. Wystarczą dobre chęci oraz odpowiednie rozplanowanie dnia.

1 godzina treningu dziennie to tylko 4% Twojego dnia!


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię