4 kwietnia 2017

Czy trening 2 razy dziennie pomaga szybciej schudnąć?

ZOBACZ sama!

Wylewasz na siłowni siódme poty, ale za bardzo nie widzisz efektów. Postanowiłaś więc zapewne zwiększyć ilość treningów nawet do dwóch dziennie. Czy jednak to pomoże raz na zawsze pozbyć się dodatkowego tłuszczyku? 

Naukowcy są jednogłośni. Żeby skutecznie zmniejszać obwody powinnaś ćwiczyć z wysoką intensywnością maksymalnie 5 razy w tygodniu przez około 30-45 minut. Jeżeli to Ci jednak nie wystarcza i brakuje Ci dodatkowej dawki endorfin, w najbardziej ekstremalnym wypadku możesz trenować przez 50-60 minut 6 dni w tygodniu. 

Najlepiej rozłożyć wtedy swój plan treningowy na 3 dni intensywnego kardio oraz 2 dni ćwiczeń dynamicznych np. z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Jeden dzień przeznacz na rozciąganie, jogę lub pilates. Takie połączenie świetnie modeluje sylwetkę! 

Jeżeli z jakichkolwiek względów zdecydujesz się jednak na dwa treningi tego samego dnia, pamiętaj o różnorodności. Rano zrób trening kardio, a wieczorem zaś siłowy lub na odwrót. Pozwól mięśniom odpocząć i spraw, żeby twoje ciało nie przyzwyczaiło się do tej samego zestawu treningowego. To niestety, nawet w przypadku bardzo intensywnych treningów, krok do zwolnienia tempa naszego metabolizmu oraz urazów. 

ZOBACZ Jak szybko i skutecznie schudnąć 10 kg

 

W czasie gdy ciało gromadzi tłuszcz, wie także kiedy może spodziewać się jego spalania i z góry zakłada na ile może sobie pozwolić. Zaskakuj je każdego dnia i tym samym chudnij! Planowałaś zamiast 10-kilometrowego truchtu rower? Zrób to! Rolki zamiast steppera? Do dzieła! Pokaż swojemu ciało, że potrafisz je zaskoczyć, a ono odwięczy się zgrabną i jędrną sylwetką! 

Pamiętaj także o regeneracji i koniecznie weź jeden dzień wolnego od ćwiczeń. Nie oznacza to, że masz cały dzień leżeć w łóżku. Spędź go aktywnie np. spacerując. To pozwoli mięśniom odpocząć, unormuje się poziom wody w organizmie i poczujesz się po prostu lepiej. Nadgorliwość w przypadku ćwiczeń z całą pewnością nigdy nie wychodzi na dobre. 

Trzymamy kciuki za talię, abs i pośladki marzeń! 

ZOBACZ 6 najczęściej popełnianych błędów na siłowni


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię