24 marca 2017

Sok do zadań specjalnych

Cel: idealna figura, piękna cera i dobry nastój

Juicing, czyli wyciskanie soków, doceniły nawet gwiazdy takie jak Salma Hayek, Blake Lively, Kristen Bell, Debra Messing, Michelle Williams, Naomi Watts, Hilary Swank czy Paula Abdul. Wiele z nich twierdzi, że właśnie świeżym napojom zawdzięczają olśniewający wygląd i figurę.

Jeszcze do niedawna jedynymi dostępnymi sokami były te w kartonach, a o ekologicznej zieleninie można było poczytać w internecie. Dziś świeżo wyciskane soki kupisz nawet w piekarni, a naturalne warzywa i owoce są w sezonie niewiele droższe niż te konwencjonalne z delikatesów. My radzimy wyciskać je własnoręcznie, bo tylko w ten sposób możesz mieć pod kontrolą ilość zawartych w nich cukrów, świeżość i jakość użytych produktów. 


Sprawdź, co potrafi wyciskarka do soków!

W wyciskarce do soków przygotujesz nie tylko napoje oczyszczające i wspomagające odchudzanie, ale również poprawiające cerę, nastrój czy wydolność. Świeżo wyciskane soki mogą wspomagać różne funkcje organizmu, co zależy od użytych składników:

zielone warzywa, zwłaszcza liściaste, to źródło odtruwającego organizm chlorofilu. Ten zielony barwnik roślinny chroni przed stanami zapalnymi zwłaszcza układ oddechowy.
seler naciowy i korzeniowy, cykoria, a także korzeń i liście pietruszki działają moczopędnie, pomagając wyrównać gospodarkę wodną organizmu w przypadku nadmiernego zatrzymywania w nim płynów. Warzywa o gorzkim smaku wspomagają ponadto pracę wątroby.
cytrusy i owoce jagodowe zapewnią witaminę C, która wpływa korzystnie na stan cery, a przyjmowana po treningach zmniejsza ryzyko infekcji.
marchewka, dynia, a także pomarańczowe owoce takie jak mango, brzoskwinie czy morele zapewnią bogactwo beta-karotenu, który w organizmie przekształcany jest w witaminę A.
kiwi, ananas i papaja zawierają enzymy proteolityczne, które wspomagają w organizmie trawienie białek.
czarne jagody, czarne porzeczki i jeżyny obfitują w antocyjany – przeciwutleniające barwniki poprawiające dopływ krwi do nawet najmniejszych naczyń krwionośnych, a dzięki temu poprawiające pracę m.in. oczu i mózgu.
kalarepa, rzepa, kapusta czy jarmuż to skarbnica silnych przeciwrakowych związków, chroniących m.in. przed nowotworami piersi i wspomagających odtruwanie organizmu.
buraki dostarczają przeciwzapalną betainę oraz związki azotu, które rozszerzają naczynia krwionośne, poprawiając krążenie krwi i wydolność podczas aktywności fizycznej.
imbir oraz papryczki chili dostarczą ci extraporcję przeciwzapalnych związków, które poprawią twoje krążenie i spalanie kalorii.
odrobina zimnotłoczonego oleju lnianego (lub innego nieoczyszczonego i bogatego w kwasy tłuszczowe omega-3, np. oleju konopnego czy rzepakowego) umożliwi wchłanianie witamin i innych bioaktywnych związków rozpuszczalnych w tłuszczach (to m.in. witamina A).

Sprawdź, jak z podanych składników skomponować smaczne soki funkcjonalne.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię