16 marca 2017

Węglowodany minus kalorie

Jak bezkarnie jeść ziemniaki, chleb i makaron

Ziemniaki, chleb i makaron – te produkty zwykle jako pierwsze wyrzucamy z diety odchudzającej. W końcu badania potwierdzają, że niskowęglowodanowe menu zapewnia najszybszy spadek wagi. Węglowodany złożone są jednak wskazane, gdy czeka cię forsowny wysiłek, bo uzupełniają zapasy glikogenu w mięśniach. A co, jeśli masz na nie ochotę przy innych okazjach lub po prostu przesadziłaś z ilością? Wtedy pomoże ci suplement z fasolaminą, która blokuje część ich kalorii.

Fasolamina – jak to działa?

Fasolamina to związek pozyskiwany z pospolitej białej fasoli. Jej zawartość w nasionach jest niewielka, ale ich naturalny wyciąg może neutralizować do 2/3 skrobiowych kalorii i zmniejszać energetyczność całego posiłku nawet o 1/4. Niektóre z preparatów przy dawce 1 g fasolaminy neutralizują nawet 2250 kcal z węglowodanów złożonych. Część z nich należy do kategorii wyrobów medycznych, co oznacza, że deklaracje na opakowaniu i bezpieczeństwo stosowania zostały poparte wynikami badań. Przyjmowanie wyciągu z fasoli daje jednak skutki uboczne – takie same, jak spożywanie fasoli, czyli wzdęcia. Gazotwórczego działania nie da się jednak uniknąć, bo jest związane ze skutecznością preparatu. W jaki sposób? Gdy niestrawiona skrobia przechodzi do jelita, staje się pożywką dla korzystnych bakterii, i to właśnie one produkują związki gazowe. To jeden z powodów, by po fasolaminę sięgać tylko sporadycznie (i najlepiej wieczorem). Drugi to fakt, że nie da się oszukiwać wiecznie – gdy sięganie po wykluczane produkty wejdzie ci w krew, trudno ci będzie utrzymać na co dzień dyscyplinę i trwale wyrobić sobie dobre nawyki. A trzeci jest taki, że fasolamina działa najlepiej przy większych dawkach skrobi – czyli wtedy, gdy naprawdę przesadzisz z węglowodanami.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię