31 sierpnia 2016

Plank, czyli deska - ćwiczenie idealne

Wzmocnij mięśnie brzucha i grzbietu

Plank, czyli potocznie „deska” i jej różne warianty to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń. Dlaczego? Nie jest czasochłonne, możemy wykonać je praktycznie wszędzie, a przede wszystkim pozwala osiągnąć  znaczące rezultaty w relatywnie krótkim czasie.

Co się stanie gdy codziennie będziesz robić deskę?

1.  Wzmocnisz i poprawisz definicję „core” (tzw. gorset mięśniowy).

Deski to idealne ćwiczenia dla mięśni brzucha -  angażują i wzmacniają wszystkie główne grupy mięśniowe, w tym mięśnie głębokie. Dzięki nim będziesz mogła nosić  większe ciężary, poprawisz skoczność, zbudujesz „sześciopak”.

2. Zmniejszysz ryzyko urazu pleców i kręgosłupa.

Deska to ćwiczenie, które pozwala budować mięśnie, a jednocześnie nie wywiera zbyt dużego ucisku na kręgosłup i biodra. Regularne ćwiczenie nie tylko znacznie zmniejsza ból pleców, ale również wzmacnia mięśnie i zapewnia silne podparcie dla górnej części pleców.

3.  Dostarczysz impulsu do przemiany materii.

Regularnie (codziennie) wykonywana deska pozwoli Ci spalić więcej kalorii niż inne ćwiczenia na mięśnie brzucha. Jest to szczególnie ważne, jeśli spędzasz większość swojego dnia siedząc przed komputerem. Ponadto, poświęcając na trening  10 minut  przed lub po pracy, nie tylko zmusisz organizm do zwiększenia tempa przemiany materii, ale również spowodujesz,  że pozostanie ona na wysokim poziomie nie tylko przez cały dzień ale także podczas snu.

4. Poprawisz swoją postawę.

Mięśnie brzucha mają ogromny wpływ na ogólny stan twojej szyi, ramion, klatki piersiowej i pleców.  Robienie deski znacznie poprawi zdolność do zachowania prostej i stabilnej pozycji.

5. Poprawisz ogólną równowagę.

Czy masz problem z utrzymaniem prostej pozycji stojąc na jednej nodze? Poprzez wykonywanie różnych wariantów deski poprawisz swoją równowagę, a także zwiększysz wydajność w każdym rodzaju aktywności fizycznej.

6. Poprawisz elastyczność swoich mięśni i stawów.

Regularnie wykonując deskę poprawiasz elastyczność ramion, łopatek,  obojczyków, stóp, łydek. Poszczególne warianty tego ćwiczenia pozwalają też  rozciągać mięśnie skośne. 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię