20 lutego 2017

Hormony, które przeszkadzają w odchudzaniu

Jesteś na diecie, zdrowo się odżywiasz i jesteś aktywna fizycznie, a mimo to poziom tkanki tłuszczowej pozostaje niezmienny? W tej sytuacji należy zwrócić uwagę na zupełnie inną kwestię, a mianowicie hormony.

Grelina

Grelina to hormon odpowiedzialny za jedzenie. Kiedy jesteśmy głodni i odczuwamy głód, w naszym organizmie uwalniana jest właśnie grelina. Głównym zadaniem greliny jest wysyłanie sygnału, że jesteśmy głodni i musimy natychmiast coś zjeść. Poprawne wydzielanie greliny odbywa się pod wpływem uczucia głodu. Problemy zaczynają się w sytuacji, gdy poziom tego hormonu jest zbyt wysoki. W sytuacji gdy mamy do czynienia z podwyższonym poziomem greliny nieustannie możemy odczuwać głód, nawet tuż po zjedzonym posiłku.

Czy jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na poziom greliny? Zdecydowanie tak. Najważniejsze jest prawidłowe wysypianie się. Każda zarwana noc, negatywnie odbije się na poziomie tego hormonu. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest odpowiednia suplementacja. Osoby z wysokim poziomem greliny powinny stosować HCA (kwas hydroksycytrynowy ), czyli ekstrakt z garcynii kambodżańskiej, której zadaniem jest poprawienie produkcji serotoniny. Właściwością HCA jest obniżenie wysokiego poziomu greliny, dzięki czemu przestaniesz odczuwać napady głodu.

Kortyzol


Temat kortyzolu bardzo często poruszany jest w naszych artykułach. Kortyzol jest hormonem stresu, który produkowany jest przez nasze nadnercza. Negatywnie wpływa na ogólną kondycję naszego organizmu oraz utrudnia proces odchudzania. Osoby z wysokim poziomem kortyzolu mogą mieć problem z pozbyciem się zbędnej tkanki tłuszczowej. Rzeczą charakterystyczną u osób z wysokim poziomem tego hormonu, może być odkładanie się tłuszczu w okolicach brzucha. Najlepszym sposobem na obniżenie poziomu kortyzolu jest odpoczynek oraz właściwa dieta połączona z suplementacją. Pamiętaj o śnie oraz o regeneracji po zakończonym treningu.

Insulina

Insulina jest hormonem wydzielanym przez naszą trzustkę. Hormon ten bierze udział w metabolizmie tłuszczów, węglowodanów i białek. Wysoki poziom insuliny we krwi prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej. Jeśli twoje nawyki żywieniowe nie ulegną zmianie i nadal będziesz spożywać duże ilości jedzenia bogatego w węglowodany, musisz się liczyć z produkowaniem większej ilości insuliny przez trzustkę. Jedynym rozwiązaniem uregulowania tego hormonu jest dobrze zbilansowana dieta i unikanie przetworzonych produktów oraz tych, które bogate są w cukier. Nie zapomnij o aktywności fizycznej. Kolejnym sposobem na obniżenie poziomu insuliny jest spożywanie dużej ilości błonnika.

Jak sprawdzić poziom hormonów?

Najprostszym sposobem jest wykonanie badania krwi, które możesz zrobić na dwa sposoby: prywatny (płatny) oraz skorzystająć ze skierowania danego przez lekarza pierwszego kontaktu. Badanie krwi należy wykonać będąc na czczo. Po otrzymaniu wyników badań krwi, koniecznie skonsultuj je z lekarzem.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię