7 lutego 2017

Elementy dobrej diety odchudzającej

Chcecie pozbyć się nadmiernej ilości kilogramów, ale nie wiecie od czego zacząć? Pierwszy i najważniejszy krok to decyzja o chęci zmiany swojej sylwetki. Drugi krok to zdecydowanie się na wybór planu dietetycznego i zaczęcie ćwiczeń. Dziś skupimy się na diecie i wyjaśnimy wam, które elementy są najważniejsze w diecie redukcyjnej.

1. Kaloryczność spożywanych potraw

Każde jedzenie które spożywamy, dostarcza nam niezbędnej energii. Energię tą mierzymy w kaloriach. Ustalenie właściwego bilansu kalorycznego, który pozwoli nam schudnąć, odgrywa znaczącą rolę. W procesie redukcji tkanki tłuszczowej, jej utrata jest możliwa w sytuacji gdy dostarczymy mniej kalorii niż spalimy podczas całego naszego dnia. Należy dodać, że nasz wydatek nie jest ilością stałą. Może on ulec zmianim i być zależny od kilkunastu warunków takich jak tryb naszej prac lub pogoda. Aby skutecznie schudnąć, należy zastosować ujemny bilans kaloryczny, czyli mniej kalorii niż potrzebuje nasz organizm.

2. Makro i mikroskładniki

Rozkład makroskładników to kolejny bardzo ważny element każdej diety. Mówiąc o makroskładnikach mamy na myśli węglowodany, tłuszcze oraz białko. Każdy z tych trzech makroskładników odgrywa zupełnie inne zdanie. Makroskładniki to kolejny obowiązkowy element każdego planu dietetycznego. Zakłada on udział witamin i minerałów, które pozytywnie wpływają na nasz organizm. 

3. Suplementacja

Właściwa suplementacja odgrywa ważną rolę w procesie redukcji tkanki tłuszczowej. Jest doskonałym uzupełnieniem codziennej diety. Niestety wiele osób traktuje suplementy, jako cudowne specyfiki na idealnie płaski brzuch. Niestety takich cudownych suplementów jeszcze nikt nie wyprodukował. Nie dajcie się zwieść cudownym reklamom. Pamiętajcie, że właściwie dobrana dieta i plan treningowy to gwarancja sukcesu i sportowej sylwetki.

4. Czas zjadania posiłków w ciągu dnia

Kolejna zasada odnosi się do samego spożywania posiłków. Naczelną zasadą jest pilnowanie czasu spożywania posiłków, które będziemy spożywali. Nie tylko czas, ale i rodzaj posiłku odgrywa kolosalne znaczenie. Plan spożywania posiłków musi być ściśle dostosowany do naszego planu dnia.

 


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię