27 stycznia 2017

Popraw swój trening dzięki tym prostym zasadom

Skończyłaś trening, ale czujesz niedosyt? Mimo diety i ciężkich treningów nadal nie widzisz efektów swojej pracy? Podpowiadamy Ci jak w pięciu krokach wykorzystać każdą sekundę treningu na siłownie, aby efekty przyszły szybciej niż się tego spodziewasz.

1. Nie rób długich treningów

Wiele osób przesadza z długością treningów na siłowni, myśląc, że czym jest on dłuższy, tym efekty będą lepsze. Jest to nie prawdziwa teza. Dobry trening nie powinien być dłuższy niż 90 minut, z czego 20 minut poświęcamy na rozgrzewkę cardio, 60 minut na ćwiczenia siłowe oraz 10 minut na potreningowe rozciąganie.

2. Skup się na treningu

Gwarancją dobrego treningu jest właściwe skupienie i nastawienie. Podczas treningu znaczenie ma nie tylko siła naszych mięśni, ale przede wszystkich siła naszych myśli. To im bardziej będziemy skupieni na naszym treningu, tym będzie on jeszcze bardziej efektywny. Wyłącz swojego smartfona, włącz motywującą muzykę i skup się wyłącznie na poprawnym wykonywaniu ćwiczeń. Pozytywne nastawienie ma ogromne znaczenie.

3. Muzyka ma znaczenie

Chyba każdy z nas ma swój ulubiony gatunek muzyki. Niezależnie czy jest to rap, rock czy dance, każda muzyka może dodać ci niezbędnej energii podczas treningów. To właśnie za sprawą muzyki jesteśmy w stanie się skupić i znaleźć siłę na kolejne powtórzenie. Słuchanie swojej ulubionej muzyki motywacyjnej sprawi, że tempo wykonywanych ćwiczeń będzie większe. Dodatkową zaletą słuchania muzyki jest obecność słuchawek w uszach, które odstraszą osoby, którym będzie zależało na zagadywaniu nas podczas treningu.

4. Dziennik treningowy

Nic tak nie motywuje jak obserwowanie naszych postępów. W tym celu musisz pomyśleć o zaopatrzeniu się w dziennik treningowy, w którym będziesz zapisywać wszystkie wykonane ćwiczenia, ich liczbę powtórzeń oraz obciążenie. Dziennik treningowy pozwoli ci po zakończeniu treningu przeanalizować wszystkie wykonywane ćwiczenia. Jeśli podczas wykonywania ćwiczenia z danym obciążeniem, będziesz mieć problem, koniecznie zapisz to w dzienniku. Dzięki temu na kolejnej wizycie na siłowni zrobisz lepszy trening.

5. Skup się na technice, a nie na ciężarze

Jedną z najważniejszych zasad jest dobranie odpowiedniego ciężaru do naszych możliwości i stażu treningowego. Dobranie zbyt dużego ciężaru może doprowadzić do kontuzji. Niezależnie od tego jaki masz cel treningowy, czy jest to budowanie masy mięśniowej czy utrata tkanki tłuszczowej, właściwa technika wykonywania ćwiczeń odgrywa najważniejszą rolę. Prawidłowa technika nie tylko pozwoli nam stymulować nasze mięśnie do wzrostu, ale zapewni nam pozostanie w dobrej kondycji fizycznej.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię