19 stycznia 2017

5 porad, dzięki którym zbudujesz mięśnie

Szukasz sposobu na zwiększenie swojej masy mięśniowej, ale zupełnie nie wiesz od czego zacząć? Przedstawiamy wam 5 porad, dzięki którym szybko zbudujesz tkankę mięśniową.

Zbudowanie masy mięśniowej to niezwykle trudne zadanie. Jedną z najtrudniejszych rzeczy jest zwiększenie mięśni bez nagromadzenia zbędnej tkanki tłuszczowej. Kluczem do sukcesu jest dobrze zbilansowana dieta, która bazuje na nadwyżce kalorycznej. Podczas całego okresu budowania masy mięśniowej, musimy naszemu organizmowi dostarczyć dodatkowych kalorii z pożywienia. Poniżej przedstawiamy listę 5 porad, dzięki którym rozbudujesz swoją tkankę mięśniową.

1. Mniejsza liczba powtórzeń

Jedna z najważniejszych zasad treningowych, podczas treningów ukierunkowanych na rozbudowanie masy mięśniowej mówi o zmniejszeniu ilości powtórzeń. Jeśli twoje możliwości pozwalają ci na wykonanie 3 serii po 10 powtórzeń danego ćwiczenia, jest to dobry moment żeby zwiększyć obciążenie i zmniejszyć ilość powtórzeń. Dzięki temu twoje mięśnie dostaną dodatkowy bodziec do wzrostu. Rób mniej powtórzeń, ale z większym obciążeniem.

2. Większy ciężar

Użyj większego ciężaru, aby zwiększyć siłę oraz rozbudować swoje mięśnie. Nasze mięśnie nie lubią stagnacji, dlatego trzeba je non stop czymś zaskakiwać. Dobrą propozycją będzie zwiększone obciążenie podczas wykonywania ćwiczeń.

3. Zmieniaj rodzaje ćwiczeń

Korzystanie przez dłuższy czas z jednego i tego samego planu treningowego doprowadzą twój organizm do stagnacji, przez którą oddalisz się od zakładanego celu. Aby zaskoczyć swoje mięśnie, zmień plan treningowy i dodaj nowe ćwiczenia. Dzięki temu dasz im bodziec do wzrostu.

4. Regeneracja

Nie ma nic gorszego dla rozwoju naszych mięśni jak brak snu lub jego nie wystarczająca ilość. Zwróć uwagę na odpoczynek i regenerację. Regeneracja jest równie ważna jak sam trening i dieta. To dzięki niej nasz organizm odpoczywa, nabiera siły na kolejny trening a nasze mięśnie się rozwijają.

5. Zwiększ podaż białka

Nie bez znaczenia mówi się o białku, jako o głównym budulcu naszych mięśni. Do swojej diety możesz dołączyć suplementację białkiem w formie shake’a. Obecnie na rynku mamy wiele odmian białek, które ściśle powiązane są z celem jaki chcemy osiągnąć. Koktajl białkowy nie tylko będzie stanowił zamiennik posiłku ale także może być spożywane przed jak i po treningu.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię