11 stycznia 2017

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Przetrenowanie to nic innego jak przemęczenie naszego organizmu zbyt częstymi i ciężkimi treningami. Duża liczba treningów i brak właściwej regeneracji doprowadzą do efektu przetrenowania, co negatywnie odbije się na twoim zdrowiu i sylwetce, a także zwiększa ryzyko wystąpienia kontuzji.

Objawy przetrenowania:

- zmęczenie organizmu
- kłopoty z zasypianiem
- bóle mięśni
- wahania nastrojów
- nudności

Osoby, które dopiero zaczynają trenować sądzą, że im więcej będą spędzać czasu na siłowni, tym ich mięśnie będą szybciej rosły. Jest to mit, ponieważ nasze mięśnie rosną nie podczas treningu, ale podczas kiedy odpoczywamy. Dochodzi wtedy do odbudowania naszych mięśni, które zostały zniszczone podczas treningu. Dajemy wam kilka wskazówek, jak nie doprowadzić do stanu przetrenowania.

#1. Długość treningu ma znaczenie

Najbardziej optymalnym czasem spędzonym na siłowni jest 60 minut. Skoncentruj się tylko i wyłącznie na treningu. Zostaw swój telefon w szafce i nie poświęcaj swojego czasu na rozmowy ze znajomymi spotkanymi na siłowni. Dobrze zaplanuj każde wykonywane ćwiczenie. Nie wykonuj zbyt dużej ilości powtórzeń, tylko tyle ile masz do zrobienia w planach.

#2. Ilość treningów

Odpuść trening każdego dnia i zrób sobie kilka dni przerwy. Pozwoli Ci to na regenerację twojego organizmu. Dobrym rozwiązaniem będzie zrobienie sobie dnia przerwy po bardzo intensywnym treningu.

#3. Postaw na relaks

Doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z masażu, sauny oraz wyjazd do Spa. Takie rozwiązanie pozwoli Ci na zregenerowanie nie tylko twojego ciała, ale przede wszystkim odpoczniesz psychicznie.

#4. Zrezygnuj z długich sesji cardio

Zamiast koncentrować się na długich sesjach cardio, postaw na trening interwałowy. Trening interwałowy charakteryzuje się zmienną intensywnością wykonywanych ćwiczeń, co spowoduje, że pożądane przez ciebie efekty przyjdą wcześniej niż się tego spodziewasz.

#5. Odżywiaj się zdrowo

Pamiętaj, że podstawą realizacji zamierzonych celów jest dobrze dobrana dieta i suplementacja. Unikaj produktów wysoce przetworzonych, które zawierają w sobie cukier, oleje utwardzone i inne chemiczne dodatki. Zbilansowany program dietetyczny ma bardzo duży wpływ na tempo regeneracji organizmu.

 

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię