26 grudnia 2016

Jak podkręcić metabolizm? [6 SPOSOBÓW]

Sprawdź jak pozbyć się nadwyżki kalorii!

Na samym początku musimy wyjaśnić czym jest metabolizm. Metabolizm to nic innego jak przemiany energii zachodzące w komórkach, które mają na celu zapewnienie niezbędnej energii całemu naszemu organizmowi. W skład metabolizmu wchodzą cztery rodzaje: związany z aktywnością fizyczną, spoczynkowy, związany z efektem termicznym spożywanego jedzenie oraz ten, który jest związany z reakcją organizmu na środowisko, w jakim się znajduje.

Na tempo spalania kalorii ma właśnie tempo naszego metabolizmu. I tu musimy Was zaskoczyć. Największe przełożenie na tempo spalanych przez nas kalorii ma metabolizm spoczynkowy. Na każdy rodzaj metabolizmu możemy wpłynąć dzięki pewnym rozwiązaniom. Jednym z najpopularniejszych sposóbów na podkręcenie tempa naszego metabolizmu jest zwiększenie aktywności fizycznej oraz odpowiednia zmiana naszych nawyków żywieniowych.  Zwiększając tempo metabolizmu, nasz organizm będzie potrzebował zużycia więcej energii, co bezpośrednio zaowocuje utratą niechcianej tkanki tłuszczowej.

Przedstawiamy Wam 6 niezwykle prostych metod, które pozwolą skutecznie przyspieszyć tempo metabolizmu. Dzięki temu masz szanse zgubić niechciane kilogramy i pochwalić się wysportowaną sylwetką.

#1. Zwiększ intensywność i różnorodność ćwiczeń.

Postaw na ćwiczenia interwałowe, które przełożą się na podniesienie tempa metabolizmu i to nawet po zakończeniu treningu. Zrezygnuj ze spaceru na bieżni, który w dużym stopniu na szybsze spalanie kalorii i wybierz interwały. Doskonałym wyborem może być bieg na bieżni ze zmiennym tempem. Wybierz nowe formy aktywności fizycznej takiej jakie jak steper czy orbitrek.

#2. Aktywnie spędzaj dzień.

Jeśli masz taką możliwość, wybieraj schody zamiast windy. Staraj się podczas całego dnia, jak najwięcej czasu poświęcać na aktywność fizyczną. Wybierz się na krótki spacer lub  na rowerze i nie szukaj wymówki.

#3. Jedz regularnie.

Jak doskonale wiemy odpowiednio zbilansowana dieta to klucz do sukcesu i osiągnięcia wymarzonej sylwetki.  Wyeliminuj stany głodu ze swojego dnia. Spożywaj mniejsze posiłki co 2 lub 3 godziny. Wiele osób postrzega odczucie głodu jako element utraty tkanki tłuszczowej. Nic bardziej mylnego. Podczas głodu spowalnia nasz metabolizm oraz podwyższa się poziom kortozylu czyli hormonu stresu.

#4.  Unikaj stresu.

Stres to Twój wróg, który nie tylko wpływa na samopoczucie, ale także na spalanie kalorii. Hormon stresu czyli kortyzol, negatywnie wpływa na odchudzanie. Kortyzol znacząco wpływa na obniżenie tempa metabolizmu. Jeśli będziesz unikać sytuacji stresujących, będziesz się regularnie wysypiać (zalecane jest 8 godzin snu), to zobaczysz lepsze efekty swojej pracy na siłowni.

#5. Spożywaj więcej białka.

Jednym z głównych zadań białka jest podniesienie warunków termicznych spożywanego jedzenia. Nasz organizm, żeby spożyć białko musi zużyć dużo więcej energii, aby strawić białkowy posiłek. W swojej diecie zwróćmy uwagę na ilość i pory spożycia posiłków składających się z potraw białkowych.

#6. Dodaj do swojej diety naturalne termogeniki.

Jednym z najbardziej popularnych naturalnych termogeników jest cynamon. Przyprawa ta zwiększy tempo metabolizmu. Dodaj cynamon do swoich posiłków, spożywaj go każdego dnia i ciesz się lepszym tempem metabolizmu. Cynamon skutecznie obniża poziom cholesterolu i przyczyni się do poprawienia pracy układu krążenia krwi. Kolejnym bardzo popularnym i skutecznym termogenikiem jest kawa. Jedna filiżanka kawy wypitej przed treningiem, może podnieść tempo spalania kalorii nawet o 15%.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię