29 grudnia 2016

5 porad, żeby wytrwać w noworocznych postanowieniach

To nie tak trudne, jak myślisz!

Sylwestrer tuż tuż i jak co roku myślimy nad tym, czego udało nam się dokonać w bieżącym roku oraz oczywiście o rzeczach, których jednak nie zrobiliśmy. Jak więc postępować, żeby nasza podsumowująca lista miała więcej plusów niż minusów? Jak się lepiej przygotować na następny rok? Zastosuj poniższe porady, a obiecujemy, że będzie Ci łatwiej. 

1. Nie nakładaj na siebie zbyt dużej presji 

Chcesz schudnąć 20 kg? Nie pisz na kartce, że to zrobisz. Oczywiście, nie sugerujemy, że to się nie uda! Lepiej jednak działa rozpisanie sobie planu, np. który zakłada że każdego miesiąca postarasz się więcej ćwiczyć i zdrowiej jesć, a wynikiem ubocznym będzie zgubienie przykładowo 3 nadprogramowych kilogramów. Nałożenie na siebie presji, że schudnięcie to konieczność, może niestety zadziałać odwrotnym skutkiem. Stres spowodowany niedopełnieniem założonego planu, może nawet skutkować częstym podjadaniem i w efekcie przytyciem. 

2. Wypisz tylko realne cele 

Nie wpisuj na listę czegoś, co z góry już wiesz, że nie jest to możliwe. Nie chodzi tu o kwestie finansowe, ale np. te losowe. Jeżeli np. studiujesz, i chcesz mieć dobre wyniki w nauce, to wiesz, że musisz uczyć się przez cały rok, a nie odkładać wszystkiego na ostatnią chwilę. Dobre oceny to niestety wynik systematycznej pracy, a postanowienie o np. poprawie średniej, musisz zaliczyć do realnych celów i działań zapoczątkowanych od teraz. 

3. Rozplanuj sobie wszystko 

Oprócz odchudznia, wysypianie się to drugie najbardziej popularne postanowienie noworoczne. Chcesz się więcej wysypiać? Zaplanuj sobie codziennie zdrowy, przynajmniej 7-godzinny sen. Uważasz, że nie masz na to czasu? Nic bardziej mylnego. Wystarczy, że sen razem z dietą oraz ćwiczeniami będą Twoim priorytetem i musisz na nie poświęcić minimum 10 godzin dziennie. To wystarczy. Pozostałe 14 godzin rozplanuj na pracę, naukę, pasje i przyjemności. Zobaczysz, że planując takie rzeczy łatwiej będzie Ci dostosować się do nich, wytrwać i zaoszczędzisz sporo czasu. 

4. Wybacz sobie i zostaw przeszłość 

Nie udało Ci się czegoć zrobić? Męczą Cię decyzje, które podjąłeś lub sprawy, które mogłeś inaczej rozwiązać? One już nie wrócą i musisz się z tym pogodzić. Zostaw chodzący po głowie balast i oczyść swój umysł ze wszystkich złych myśli. Myśl o tym, co możesz zrobić tu i teraz, a nie co było lub będzie. 

ZOBACZ Koniec z głupimi wymówkami, które oddalają Cię od idealnej sylwetki!

5. Myśl pozytywnie 

Tylko pozytywne myślenie zaprowadzi Cię tam, gdzie tego chcesz. Negatywna energia i smutek nie zbuduje nowych, lepszych perspektyw na życie, tylko pogłębi dalsze niepowodzenia. Śmiej się ze swoich porażek i nie myśl o tym, czego nie zrobiłeś. Analizuj tylko pozytywne rzeczy, nawet te najmniejsze, które częściowo ulepszyłeś lub zfinalizowałeś w całości. To te najmniejsze sprawy są właśnie budulcem późniejszych, większych sukcesów!


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię