19 grudnia 2016

5 zasad, dzięki którym będziesz w formie

Zastosuj naszą listę i ciesz się zdrowiem!

1. Nie jedz byle gdzie 

Jedzenie jest naszym paliwem, które dostarczamy, żeby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Niestety z powodu braku czasu, coraz częściej nie gotujemy sami w domu, tylko stołujemy się gdzieś na mieście. Uważajmy jednak na to, co trafia do naszych ust! Często żywność może być źle przechowywana, w lokalu jest zanieczyszczona woda, czy brak przestrzegania przez pracowników podstawowych zasad higieny. Pamiętajmy, że najlepsze miejsce na posiłek to taki, w których stołują się miejscowi. 

2. Nie odwadniaj organizmu 

Odwadniając się tracimy wodę oraz elektrolity, które są niezbedne do funcjonowania całego organizmu. Stan odwodnienia jest stanem zagrożenia życia! Jego efektem są skurcze, bóle głowy oraz mięśni, popękana skóra i wysuszone usta. Nie zapominajmy więc o piciu wody! Ważne jest to, żeby kobiety piły jej około 2 litrów dziennie, a mężczyźni ok. 2,5 litra. 

3. Nie przegrzewaj się 

Bardzo ważne jest to, żeby zachować umiar w ubieraniu się. Ważne jest to, żeby się ciepło ubrać, a nie przebrać. Koniecznie zdejmuj okrycie wierzchnie, czapkę oraz szalik w zamkniętych pomieszczeniach. Zimą najlepszym sposobem jest nakładanie na siebie warstw, czyli ubiór na cebulkę. Słaba cyrkulacja powietrza oraz występujące przy przegrzaniu odwodnienie, mogą doprowadzić nawet do utraty przytomności. 

4. Wysypiaj się 

Długotrwały brak snu może poważnie odbić się na naszym zdrowiu. Regeneracja organizmu jest najważniejszą częścią treningu. Nie lekceważ jej! Śpij minimum 7 godzin dziennie. Pamiętaj o dobrze dobranym materacu, odpowiedniej poduszce oraz świeżej i oddychającej pościeli.  

5. Słuchaj swojego organzimu 

Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasz organizm sam podpowiada co tak naprawdę od nas potrzebuje. Sygnały o braki składników odżywczych, czy ogólnym samopoczuciu często są przez nas lekceważone. Chciałaś pójść na trening, ale przymknęłaś po pracy oko i okazało się, że spałaś parę godzin? Twój organizm jest skrajnie wykończony! Koniecznie daj mu odpocząć. Czasami to właśnie brak treningu jest lepszy, niż dodatkowe przeciążanie organizmu.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię