7 grudnia 2016

5 błędów, które szkodzą twoim mięśniom

Tags: trening
Przedstawiamy Wam 5 najczęściej popełnianych błędów, które nie przyniosą Waszym mięśniom wiele dobrego. Zastosuj się do niżej wymienionych zasad i zobacz jak Twoje treningi będą coraz lepsze.

1. Brak regeneracji

Mięśnie nie rosną podczas treningu, ale podczas snu i odpoczynku, dlatego odpowiednia regeneracja jest bardzo ważna. Zbyt duża liczba treningów w ciągu tygodnia połączona z brakiem odpoczynku, z całą pewnością nie wpłynie pozytywnie na nasze mięśnie. Zamiast zmuszać się do kolejnego treningu, skorzystaj z sauny lub zafunduj sobie masaż. Twoje mięśnie to docenią i szybciej zaczniesz zauważać poprawę swojej sylwetki.

2. Pij wodę

Woda to główny budulec naszego organizmu. Podczas treningów siłowych lub cardio, zapotrzebowanie na spożycie wody znacząco wzrasta, dlatego powinniśmy jej pić wystarczająco dużo. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu nasz organizm nie tylko będzie lepiej funkcjonował,  a nasze treningi będą coraz lepsze. Dorosły człowiek powinien dziennie spożywać 1,5 – 3,5 litrów wody. Oczywiście wraz ze ze wzrostem aktywności ruchowej oraz temperatury otoczenia należy znacząco zwiększać jej spożycie. 

3. Brak rozgrzewki

Rozgrzewka to obowiązkowy element treningu siłowego. Niestety wiele osób ćwiczących na siłowni  o tej części zapomina. Należy jasno podkreślić, że brak rozgrzewki skutkuje większą podatnością na kontuzje, do których możemy zaliczyć m.in. : naderwania i zerwania mięśni, zapalenia stawów, skręcenia, złamania kości, czy powszechnie znane skurcze.  Przeprowadzenie rozgrzewki przed treningiem siłowym nie tylko zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji, ale także w znaczący sposób pozwoli poprawić jakość i intensywność naszego treningu. 

4. Monotonia treningowa

Bardzo często możemy słyszeć o monotonii treningowej. Czym ona jest? Jest to długotrwałe powtarzanie tego samego zestawu ćwiczeń na wybraną grupę mięśniową.  Taka monotonia może doprowadzić do stagnacji mięśniowej, czyli zatrzymania ich rozwoju. Brak nowego bodźca treningowego nie pozwoli naszym mięśniom się rozwijać. Pomyśl o zmianie swojego planu treningowego, kiedy odczuwasz zmęczenie lub znudzenie nim.

5. Zbyt duży ciężar

Jedna z najważniejszych zasad mówi: nie ciężar się liczy a poprawna technika wykonywania ćwiczeń. Zbyt duży ciężar może jedynie doprowadzić do bolesnej kontuzji, która tylko wyeliminuje nas z cyklu treningowego. Ważne jest, żeby dostosować właściwe obciążenie do naszych możliwości.


PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię