9 listopada 2016

„BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”

Nowa dyscyplina dla mężczyzn i nowa kampania Fundacji OnkoCafe

Fundacja „OnkoCafe - Razem Lepiej” rozpoczyna nową kampanię edukacyjną dotyczącą profilaktyki raka piersi i choroby. Tym razem jej przekaz skierowany jest do mężczyzn, zaś koncepcja została oparta na popularnej dyscyplinie sportu zwanej CrossFit’em. BreastFit, bo o nim mowa, ma zachęcić panów, by dbali o najważniejsze kobiety w ich życiu włączając się m.in. w profilaktykę raka piersi. Kampania ma także na celu zwiększenie świadomości wagi wsparcia kobiety przez mężczyznę w chorobie.
  • W Polsce u kobiet rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym 
  • Rocznie na raka piersi zapada około 17 tys. Polek, a ok 5 tys. umiera 
  • Badania przesiewowe są najlepszą metodą wczesnego wykrywania raka piersi 

- Dlatego tak ważna jest profilaktyka raka piersi, w której znaczącą rolę może odegrać mężczyzna. Jego rola i wsparcie dla kobiety są równie bezcenne podczas choroby. Powstaje jednak pytanie jak zachęcać i jak wspierać? Stąd pomysł na BreastFit, czyli sztukę badania piersi, rozmowy oraz wsparcia emocjonalnego.- mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe.

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” dostarcza mężczyznom wiedzy o sposobach wsparcia i narzędziach do rozmowy, zaś partnerom pozwala nabyć podstawowe umiejętności w zakresie badania piersi partnerki. Ponadto nawiązanie BreastFit-u do dyscypliny sportu CrossFit’u, wynika z pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami oraz wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykłej sprawności fizycznej i emocjonalnej.

Intencją organizatorów kampanii jest inspirowanie do podejmowania tematu systematycznych badań piersi, a przez to dostarczenia kobietom dodatkowej motywacji do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie. - Chcemy także dostarczyć mężczyznom informacji na temat wagi wsparcia dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie.- mówi Adrianna Sobol, psychoonkolog Fundacji OnkoCafe.

W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do "nowej dyscypliny sportu" - BreastFit'u, zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba. Pomogą w tym także materiały instruktażowe – w tym instrukcja dla partnerów – jak wspólnie przeprowadzić badanie biustu w warunkach domowych oraz jak rozmawiać o chorobie. Intensywne działania edukacyjne będą prowadzone na Facebooku Fundacji oraz w mediach.

Wspierającymi kampanię zostali Rafał Bryndal oraz sportowcy z sześciu trójmiejskich klubów CrossFit, którzy jako pierwsi zostali wyedukowani w zakresie profilaktyki raka piersi i zasad wsparcia dla kobiet, a także nabyli podstawowe umiejętności z zakresu badania piersi.

Zwieńczeniem projektu będzie wydanie kolejnej edycji kalendarza "Power of community" 2017 z udziałem crossfitowców wspierających kampanię, którzy zadeklarowali, że będą systematycznie uprawiać BreastFit i szerzyć zdobytą w ramach kampanii wiedzę.

Kalendarz będzie dystrybuowany przez sieć klubów crossfitowych oraz stronę www.onkocafe.pl [ZAMÓW]. Dochód z kalendarza przeznaczony jest na wsparcie działań edukacyjnych fundacji z zakresu profilaktyki nowotworów.

Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja Onkocafe.
Patronami kampanii zostali: Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Sieć dla Zdrowia, Radio Polska Live, Federacja Stowarzyszeń Amazonki, PARS, Alivia, Stowarzyszenie Amazonki Warszawa Centrum
Partnerem kampanii jest Novartis Oncology.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię