7 września 2016

Posiłek przedtreningowy

Co i kiedy jeść przed treningiem?

Posiłek przedtreningowy to jeden z najważniejszych tematów jakie w kontekście diety i treningu trzeba poruszyć. Głównym jego zadaniem jest dostarczenie naszemu organizmowi niezbędnej energii na cały okres trwania treningu. Posiłek przedtreningowy należy odpowiednio dostosować do wykonywanego przez nas treningu czy innej aktywności fizycznej. Inaczej będzie wyglądał taki posiłek w przypadku biegacza, a jeszcze inaczej w przypadku osoby, której celem będzie zrobienie ciężkiego treningu na siłowni.

Posiłek spożywany bezpośrednio przed treningiem powinien składać się wyłącznie z białka i węglowodanów. Tłuszcze z racji tego, że trawią się bardzo długo i przyczyniają się do większego ukrwienia żołądka, nie są zalecanym składnikiem posiłku przedtreningowego. Ukrwienie żołądka w kontekście treningu ma kluczowe znaczenie, ponieważ krew tłoczona jest do układu trawiennego, zamiast do naszych mięśni. Efekt ten powoduje, że nasz trening może okazać się mniej efektywniejszy. Wybierając źródło białka należy sięgnąć po takie produkty jak kurczak, indyk, jajka, ryby oraz wołowina. Kluczową rolę w posiłku przedtreningowym odgrywają węglowodany. W tym miejscu należy doprecyzować, że najlepszym rozwiązaniem będzie wybór węglowodanów złożonych, które wolniej się trawią, przez co nasze mięśnie dłużej zasilane są potrzebną energię. Doskonałym przykładem tych węglowodanów może być ryż basmati i brązowy, płatki owsiane czy tez makaron z mąki razowej typ 2000.

Kolejną bardzo ważną kwestią jest czas zjedzenia posiłku przed treningiem. Posiłek przedtreningowy powinien być spożyty na godzinę przed treningiem. Dobrym dodatkiem do posiłku może być shake białkowy.  Tu najlepszym rozwiązaniem będzie izolat białka serwatkowego przygotowany na wodzie, który jest lekko strawny, a zawarte w nim aminokwasy szybko dotrą do naszych mięśni.

PODOBNE

Odniosłaś sukces
w pracy nad sylwetką? Podziel się nim z innymi! Przyślij nam swoją historię